Seřizování modelářského nitro motoru

Obdobná situace jako při záběhu motoru je při seřizování již zaběhnutého motoru, tj. ideální je opět využít, alespoň z počátku, znalosti zkušeného kolegy modeláře. Nemáte-li tuto možnost, držte se doporučení výrobce – pokud je motor správně zaběhnutý, obvykle stačí pro běžný provoz nastavit seřizovací prvky tak, jak je to popsáno v návodu na použití. Postup je takový, že jehly citlivě dotáhneme až na doraz a pak pootočíme o doporučený počet otáček. Pokud máte potřebu experimentovat, existuje na internetu řada popisů, jak při seřizování malého modelářského spalovacího motoru postupovat.

Než se ale pustíte do seřizování motoru vašeho modelu, je velmi důležité si uvědomit, že je nezbytné mít správně nastavené vůle táhel. Jinak vám hrozí, že motor na změnu nastavovacích prvků nebude reagovat korektně.

Na závěr tohoto příspěvku nám dovolte zopakovat doporučení z úvodní části tohoto bloku příspěvků:

Pokud jste z nějakého důvodu nevyslyšeli naše úvodní doporučení, tj. volbu svého modelu jste nepřizpůsobili modelům, které provozují (a tudíž i znají z hlediska provozu a údržby) modeláři v blízkém RC auto klubu nebo v partě RC auto modelářů ve vašem okolí, pak při pořizování si svého zcela prvního RC modelu auta poháněného malým modelářským spalovacím motorem se nenechte nalákat reklamou na modely s vysoce výkonnými motory, které bývají náročné na seřizování, protože obvykle citlivě reagují na změny atmosférických podmínek, ale dejte přednost modelům s méně výkonnými, pouze „dvoutryskovými“ motory, které jsou méně citlivé na seřízení a které jsou i konstrukčně jednodušší, což je zase výhodné z hlediska údržby takového motoru.